Webové stránky v rekonstrukci
Webové stránky v rekonstrukci

Stávku 27.11. podporujeme ! 22.11.2023

Stávku 27.11. podporujeme !

Vážení rodiče,

zaměstnanci základní i mateřské školy se shodli na tom, že důvody stávky považují za závažné a mající citelný dopad na kvalitu výuky i personální obsazení škol. Zaměstnanci mají právo podle zákona vyjádřit svůj nesouhlas prostřednictvím stávky. Jako zaměstnavatel ke stávce vyzývat nebudu, ačkoliv s argumenty souhlasím.

Vzhledem k uvědomění si možných komplikací, které by mohlo naše rozhodnutí přinést do vašeho osobního a pracovního života, a s pevným záměrem nedělat z vašich dětí rukojmí, jsme se rozhodli udržet provoz školy v běžném režimu.

Jsme však bohužel nuceni trvat na tom, že situace v regionálním školství ještě nikdy dříve nebyla tak vážná, jako je nyní. Stávka, kterou podporujeme, není stávkou za zvýšení platů pedagogů, jak je nám některými politiky podsouváno. Je to stávka za zachování současných podmínek ve vzdělávání, je to stávka za budoucnost a kvalitu vzdělávání vašich dětí, našich žáků.

Nejvíce nás znepokojují operativní rozhodnutí MŠMT, která podle nás budou mít zásadní dopad na provoz škol a úroveň vzdělávání. Jedná se zejména tyto kroky:

  1. Bezprecedentní snížení mzdových prostředků pro nepedagogické zaměstnance zabezpečující chod školy odebráním tzv. neobsazených pozic.
  2. Snížení prostředků na ostatní neinvestiční náklady (tzv. ONIV), ze kterých jsou hrazeny mimo jiné učební pomůcky žáků, výuka plavání, výpočetní technika pro žáky…
  3. Snížení počtu možných odučených hodin (tzv. PHmax), který povede k návratu před rok 2020 (např. úbytek dělených hodin, zrušení paralelních tříd…).
  4. Snížení mzdových prostředků pro asistenty pedagoga na rok 2024 a avizovaná neuvážená a příliš radikální redukce jejich počtu od roku 2025 (úbytek asistentů pedagoga neblaze ovlivní vzdělávání).
  5. Neustálé odkládání zakotvení pozic “školní psycholog” a “školní speciální pedagog” do rozpočtových tabulek a snaha tyto pozice pojmout jako neučitelské či dokonce nepedagogické.
  6. Ohrožená existence malotřídních škol.
  7. Neexistující koncepce, nejasná budoucnost zajištění provozu škol (kdo bude platit nepedagogy), nedodržování koncepčních dokumentů a termínů (revize nového rámcovém vzdělávacím programu).


Za celý tým ZŠ a MŠ Kojetice

PhDr. Veronika Boussag Hochmanová

            

Kalendář akcí

Kontaktovat zaměstnance

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavřít